pł., obwol., niezn. otarcia i naddarcia obwol., 24 cm.
SERIA
Studia i rozprawy z dziejów sztuki i myśli o sztuce
KOMENTARZ
Rozprawy w działach: I. Teoria:
Tradycja i innowacja Historia sztuki i historia idej Galeria arcydzieł czy dom kultury? teoretyczne koncepcje kultury a praktyka muzealna Estetyka obrazu Sposoby przedstawiania czasu w sztukach wizualnych jako nośniki znaczenia Uwagi o symetrii w sztukach wizualnych Mecenas, kolekcjoner, odbiorca Sto dwadzieścia troje dzieci ojca Wergiliusza. O mistrzach, uczniach i szkołach
II. Historia:
Zabytki sztuki a życie współczesne Doctus artifex i biblioteka artysty w XVi i XVII wieku Durer i humaniści Znaczenie Rubensa w dziejach sztuki europejskiej Lievens i Rembrandt Śmierć Borrominiego. Fakty i mity w historiografii artystycznej Sztuka początków wieku XVIII Rafael i Durer jako symbole dwóch artystycznych ideałów w dobie Romantyzmu Wiek XIX w kulturze - kapitał czy balast?
III. Metoda:
Posłanie Aby Warburga: historia sztuki czy historia kultury? Muzeum i historia w rozwoju metodologicznym wiedeńskiej szkoły historii sztuki Perspektywy porównawczej historii sztuki w skali światowej Czy historykowi sztuki wolno być literatem?
Zawiera również: wykazy nazwisk, pojęć, terminów i zagadnień oraz notę bibliograficzną.
Wszelkie prawa zastrzezone. Antykwariat Galeria Atticus - Juliusz Klosinsk